Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
A Volánbusz Közlekedési Zrt. illetékesei elkészítették azt a beszámolót, amiből feketén-fehéren kiderül, hogy mennyibe került az önkormányzatnak (áttételesen a helyi adófizetőknek) 2022-ben a Gödöllő területén zajló menetrend szerinti buszközlekedés. A közzétett adatok tanúsága szerint a társaság 200,6 millió forintból valósította meg a gödöllői buszközlekedésre vonatkozó szerződés szerinti vállalását, amit növel a szolgáltató cég 5%-os, kevéssel több mint 10 millió forintos nyereségigénye. A tételt 49,2 millió forinttal csökkenti az ellentételezése nélküli bevétel, ezáltal a bevétellel nem fedezett indokolt költségek megközelítették a 161,5 millió forintot.
A felek közötti közszolgáltatási szerződés alapján – a 34,7 millió forintos bérfejlesztési támogatás levonásával – az önkormányzatnak 33.362.810 forintos fizetési kötelezettsége keletkezett, amit át kell utalni a Volánbusz Zrt. számlájára. A helyi közkassza által korábban megfizetett 93.401.115 forintos veszteségtérítéssel együtt 126.763.925 forintos, a város költségvetését terhelő kiadással volt egyenértékű a mindent egybevetve közel 906 ezer utast a különböző célállomásokra eljuttató menetrend szerinti buszközlekedés fenntartása az elmúlt esztendőben Gödöllőn.