Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Augusztus 22-i, rendkívüli összejövetelükön a települést irányító grémium tagjai határozatba foglalták, hogy elfogadják a helyi közösségi autóbusz-közlekedés, mint kötelező közszolgáltatás lebonyolításáért felelős Volánbusz Zrt. 2018. évi gazdálkodási tevékenységéről szóló beszámolót és a tevékenység elvégeztetését az év végéig fenntartják.
Ezen felül döntés született arról is, hogy az önkormányzat a helyi közösségi közlekedés támogatása tárgyában kiírt pályázattal kapcsolatban nyilatkozik, miszerint: a helyi közösségi közlekedés működtetéséhez és fejlesztéséhez, illetőleg a Volánbusz Zrt. szolgáltatásának finanszírozásához erre az évre vonatkozóan a pályázat benyújtásáig nettó 121.354.719 forint összegű, saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatás átadásával járult hozzá.
Érdemes megjegyezni, hogy a január végén elfogadott 2019-es városi költségvetésben erre a feladatra 110 millió forintot terveztek be. A Volánbusz Zrt. tavalyi évről készült beszámolójában nettó 32.457.521 forint többletfinanszírozási igény merült fel (ezt az összeget a csaknem 121,4 millió forintos tétel tartalmazza), amire a közszolgáltatási szerződésben foglaltak alapján vált jogosulttá a szolgáltat közlekedési társaság.