Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Miként az elmúlt években rendszeresen, ezúttal is pályázatot írt ki a gödöllői önkormányzat a város közigazgatási területén zajló, menetrend szerinti autóbusz-közlekedés, mint közszolgáltatási feladat ellátásra. A jogszabályi kötelezettség betartását az teszi időszerűvé, hogy 2018. február 28-án lejár a Volánbusszal kötött szerződés.
A beérkező ajánlatok elbírálására öt főből álló bizottságot hoztak létre, amelynek tagjaitól azt várják, hogy jövő februárig javaslatot tegyenek a szolgáltatatás ellátójára. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy nincs veszélyben a Volánbusz Közlekedési Zrt. szerepvállalása a gödöllői tömegközlekedésben. Ráadásul, a leendő szolgáltatóval 2018. március 1-jétől 2021. február 28-ig terjedő időszakra kötne szerződést a városvezetés.