Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
A következő években 50-100 milliárd forint juthat a kerékpáros közlekedés fejlesztésére - közölte a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos egy október 7-i háttérbeszélgetésen. Révész Máriusz elmondta: a napokban a kerékpározás feltételeit javító több javaslatot is a kormány elé terjesztettek.
A kormány.hu oldalon megjelentek arról is szólnak, hogy Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese, Szeneczey Balázs szerint a kerékpározás feltételeinek javítására 2018-ig több mint 8 milliárd forintot költenek majd Budapesten. Megvalósul, például, a Rákos-patak mentén a biciklivel végigjárható kerékpáros ökofolyosó is.
A már több éve érlelődő ötlet és elképzelés Gödöllőre nézve kedvező lehet, hiszen a Rákos-patak a város északi határában ered, és – Isaszeg, majd Pécel érintésével – a XIII. kerületnél folyik a Dunába. Úgy tudjuk, hogy a kerékpáros fejlesztésekre szánt uniós támogatásból csaknem 2,5 milliárd forint juthat a Rákos-patak menti bringaút megfelelő kiépítésére.