Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Annak ellenére, hogy Gödöllő esetében legfeljebb három darab elektromos töltőoszlopra lehet támogatást kérni, a helyi önkormányzat tagjai végül úgy döntöttek, hogy – tekintettel a jelenleg nagyon alacsony elektromos hajtású helyi gépjárműállományra és a töltőállomás várható, éves szinten 100 ezer forintra becsült fenntartási költségére –egyre kandidálnak a szaktárcánál.
A szeptember végéig benyújtható pályázat száz százalékos támogatási intenzitást jelent a töltőoszlopok telepítésének költségére. Kritérium a megvalósítást követő 5 évig történő kötelező fenntartás. A terminálok lehetővé teszik, hogy a használók bankkártyájuk segítségével tölthessék fel gépjárműveiket. A felhívás pontosan meghatározza a telepíthető oszlopok típusát, valamint típustól függően a pályázható összeget. Ez az A típusú, azaz 2x22 kilowatt teljesítményű normál töltőtípus esetén 2.476.000 forint oszloponként. Az igényelt támogatás felhasználható a töltőoszlop beszerzésére, telepítésére, villamoshálózat csatlakozási díjra és a töltőhely kialakítás (tervezés, parkolófestés) költségeire.