Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Augusztus utolsó napján átadták a közlekedőknek az M0-ás autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszát. A fejlesztés jól szolgálj az erre rendszeresen vagy alkalmanként járó gödöllőieket is, mivel az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan folyamatosan és díjmentesen haladhatnak az M1-es autópálya és a 11-es főút közötti körgyűrűn, amit a helybéliek a város nyugati határában található M31-es autóúton percek alatt elérhetnek.
Az M0-ás autóút M5-ös autópálya és 51-es főút között új nyomvonalon megépült, kétszer három forgalmi- és egy-egy leálló sávos szakasza az útgyűrű keleti és déli szektorát kapcsolja össze. A modern technológiával létesült új szakasz révén nem csak folyamatossá, de biztonságosabbá és gyorsabbá is vált a közlekedés. Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával készült, ami nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére, és felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.
A nettó 9,7 milliárd forintból elkészült beruházás kivitelezője az EMWL Autópálya Konzorcium volt, a projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósult meg. Fotó: pestmegye.hu