Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
Ahogy azt az elmúlt esztendőkben megszokhattuk, a gödöllői önkormányzat évről évre pályázatot ír ki a város közigazgatási területén zajló, menetrend szerinti autóbusz-közlekedés, mint közszolgáltatási feladat ellátásra. A jogszabályi kötelezettség betartását az teszi időszerűvé, hogy a Volánbusszal kötött szerződés 2018. december 31-én lejár.
A beérkező ajánlat(ok) elbírálására öt főből álló bizottságot hoztak létre, amelynek tagjaitól azt várják, hogy a képviselőtestület december 13-án esedékes ülésére tegyenek javaslatot a szolgáltatatás ellátójára. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy – elsősorban az eszközállomány és a humán erőforrások megléte miatt – nincs valós veszélyben a Volánbusz Közlekedési Zrt. szerepvállalása a gödöllői tömegközlekedésben. A leendő szolgáltatóval 2019. január 1-jétől 2021. december 31-ig terjedő időszakra szerződne a városvezetés, azzal az opcióval, hogy a kontraktus további – legfeljebb – egy évvel meghosszabbítható.