Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Igazodva az év elején hatályba lépett törvényi változásokhoz, a gödöllői önkormányzat tagjai október 19-i ülésükön rendeletet alkottak a településfejlesztéssel, településrendezéssel és a településkép védelmével összefüggő partnerségi egyeztetés szabályairól. Az elfogadása után egy nappal már hatályos helyi jogszabály alapján a partnerségi egyezetésben az érintett lakosságnak, valamint a gödöllői önkormányzatnál a partnerségi egyeztetésbe az adott eljárás előzetes tájékoztatási szakaszában bejelentkezett érdekképviseleti-, civil- és gazdálkodó szervezetek, vallási közösségek vesznek részt.
A rendelet – nevesítve az információs felületeket – kitér a lakosság tájékoztatásával kapcsolatos kötelezettségekre, illetve meghatározza azt is, hogy a partnerek az előzetes tájékoztatóval és a dokumentumok elkészült tervezetével kapcsolatos javaslataikat, észrevételeiket kinek címezve, milyen módon (posta, elektronikus levél) tehetik meg.