Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Ami a helyi autóbusz közösségi közlekedés, mint közszolgáltatás tárgyában kiírt pályázatokat illeti, kitartónak tűnik a gödöllői önkormányzat. Az elmúlt években folyamatosan próbálkozott ezzel a módszerrel olcsóbb szolgáltatót találni a városvezetés, eleddig – főként a valós piaci verseny hiányában – eredménytelenül. Legutóbb tavaly ősszel írtak ki pályázatot, ami sikertelenül zárult, így – miként már jó ideje – ebben az évben is a Volánbuszra hárult a feladatellátás: csaknem 100 millió forintos városi költségvetési támogatás ellenében.
Október 30-án újabb pályázati kiírást fogadtak el a városatyák, aminek ajánlattételi határideje január 16. Az ajánlattevők értékelésénél a fiskális szempontok 70 százalékkal esnek latba, míg a szakmai paraméterek 30 százalékos súlyozást jelentenek. A nyertes március 1-jétől állíthatja menetrendbe a buszparkját Gödöllőn, és 2015. február 28-ig cirkulálhatnak járművei a 11 városi vonalon.
A Volánbusszal kötött szerződést jövő év február 28-ig meghosszabbították, de nem lenne meglepő, ha ezt követően is ez a társaság fuvarozná az utasokat a Gödöllő belterületén működő járatokon. Erre utalt hozzászólásában Kovács Barnabás (MSZP), mondván: nincs másról szó, mint arról, hogy egy újabb tiszteletkört futunk.