Ki más, mint a Volánbusz?
Bő két hónapja van ajánlatát összeállítania annak a pályázónak, aki jelentkezik a gödöllői önkormányzat által a helyi autóbusz közösségi közlekedés, mint közszolgáltatás tárgyában kiírt pályázatra. A Volánbusszal kötött szerződés idén év végén jár le, de nem lenne meglepő, ha 2013-ban is ez a társaság fuvarozná az utasokat a város 11 vonalán.A gödöllői önkormányzat már évek óta képtelen elszakadni a Volánbusztól. 2008 decemberétől számítva, összesen öt pályázati kiírás született a helyi autóbusz közösségi közlekedés, mint közszolgáltatás ellátása témakörben, s bár voltak érvényes ajánlatok, valamennyi tendert eredménytelennek minősítette a lokálpatrióta klubos többségű városvezetés. Legutóbb 2010 őszén, az újonnan választott képviselőtestület egyik első ülésén született ilyen döntés, ám mivel a feladat ellátása kötelező az önkormányzat számára, nem maradt más hátra, mint két évre megbízni a Volánbuszt.
Bármennyire is furcsa, az elmúlt években beigazolódott, hogy a gödöllői költségvetést éves szinten 100-110 millió forintos nagyságrendű kiadással terhelő helyi tömegközlekedés megfelelő színvonalú és zökkenőmentes lebonyolítása szolgáltatói oldalon nem teremt versenyhelyzetet. Pláne úgy nem, hogy – miként ezúttal is – a vállalkozónak alig több mint két hónap áll a rendelkezésére, hogy elfogadható ajánlatot tegyen. A határidő ugyanis november 26-án jár le, majd a december 17-i eredményhirdetést követő második napon tervezik a szerződéskötést. Ilyen feltételek mellett hatalmas előnyt élvez a kellő infrastruktúrával és személyi állománnyal rendelkező jelenlegi szolgáltató, ezáltal nem lenne meglepő, ha 2013-ban is Volánbusz feliratú járművek köröznének Gödöllő utcáin.
Mivel a helyi közösségi közlekedés finanszírozási feltételei várhatóan változnak majd, hosszú távú megállapodásra nincs lehetőség. A 11 igen és 2 nem szavazattal, valamint egy tartózkodással jóváhagyott pályázat kiértékelését – ahol az ellentételezés mértékét 70, a szakmai szempontokat pedig 30 százalékos súlyozással veszik figyelembe – követően a szolgáltatóval 2013. január 1-jétől december 31-ig terjedő időszakra ír alá szerződést a gödöllői városvezetés.
Hol vannak az elektromos buszok? Ezt a kérdést tette fel Gémesi Györgynek Vörös István (Fidesz) a napirendi pont tárgyalása során. A polgármester elsőre nem igazán értette a kérdést, de képviselőtársa felfedte, mire utal. Az alábbi, Gémesi által a 2010-es választási év januárjában tett nyilatkozatra:
Városunk első embere sok konkrétummal nem szolgált az ügyben, azt azonban némi éllel megjegyezte, a sajtó munkatársai hajlamosak arra, hogy manipulálják az elhangzottakat…
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|